Do zjazdu A3C pozostało
Zjazd trwa :D

Liga DCS

Dział dla pilotów DCS-A3C
Posty: 39 • Strona 1 z 41, 2, 3, 4

Liga DCS

Postprzez Augustus » 11 gru 2017, o 19:33

Ogólne zasady:
- udział może wziąć każdy obecny lub były pełnoprawny członek społeczności A3C
- układ rozgrywek każdy z każdym
- Spotkania co niedziele o godz. 16 począwszy od 7 stycznia
- Jeśli termin Ci nie pasuje rozegrasz swoje mecze ustalając indywidualny termin
- Punktacja:
- zwycięstwo --> 3pkt
- przegrana --> 0pkt
- walkower --> 1pkt
- Mecz składa się z 3 rund pierwsza na F-15C, a druga Su-27, w przypadku remisu gramy dogrywkę w postaci trzeciej rundy na dowolnych maszynach.
- Walka powietrzna odbywa się 1 na 1
- zawodnicy startują w powietrzu
- Walka odbywa sie nad jednym neutralnym lotniskiem w określonej strefie, przekroczenie strefy skutkuje otrzymaniem ostrzeżenia, drugie opuszczenie strefy utrata rundy
Dopuszczalne uzbrojenie:
- 2x rakiety krótkiego zasięgu
- dzialko na full
- brak labelsów oraz widoku zewnętrznego
- Rundę wygrywa ten kto dłużej utrzyma się w powietrzu
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Augustus
Podpułkownik
Avatar użytkownika
Podpułkownik
Karts DLCHelicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1326
Dołączył(a): 18 sie 2014, o 14:48
Lokalizacja: 54.0358, 19.0420

Re: Liga DCS/Arma

Postprzez Wodzu » 11 gru 2017, o 20:42

Co tu dużo mówić wchodzę w ciemno. DCS, oczywiście.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Wodzu
Generał
Avatar użytkownika
Generał
Karts DLCHelicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1347
Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 12:52
Lokalizacja: EPGI

Re: Liga DCS/Arma

Postprzez Mikron » 11 gru 2017, o 21:16

Wchodzę.
Uwaga do :"zawodnicy startują dowolnymi maszynami z dwóch rożnych lotnisk, które są silnie bronione przez naziemny system obrony powietrznej"
Wolałbym aby gracze wybierali dowolne ale TE SAME maszyny, po uzgodnieniu pomiędzy sobą, lub inne jeżeli obydwoje się na to zgodzą.
- co do rakiet - proponuję np. używanie tylko działka i rakiet krótkich - z wyłączeniem średnich i długich (bez rozróżnienia sposobu naprowadzania)
- żeby zdynamizować rozgrywkę tak aby w jednej sesji było kilka walk, można ustawić start i reapawn w powietrzu naprzeciw siebie w oddaleniu, bez lądowań? - dlatego chociażby, że przeciwnik zamiast wykazać się kunsztem pilotażu zacznie myśleć zbyt intaktycznie korzystając z osłony własnego lotniska
-pomysł gicior, kiedyś o tym myslałem
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Mikron
Generał brygady
Avatar użytkownika
Generał brygady
Helicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1216
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Liga DCS/Arma

Postprzez R4KET » 11 gru 2017, o 21:19

Sorry za offtop, ale tak mi się skojarzyło 8-)



ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
R4KET
Chorąży
Avatar użytkownika
Chorąży
Karts DLCHelicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1193
Dołączył(a): 18 cze 2013, o 07:36
Lokalizacja: Kraków

Re: Liga DCS/Arma

Postprzez DaWiD96 » 11 gru 2017, o 22:14

Zgłaszam się do Ligi w Armie.

Mikron napisał(a):Uwaga do :"zawodnicy startują dowolnymi maszynami z dwóch rożnych lotnisk, które są silnie bronione przez naziemny system obrony powietrznej"
Wolałbym aby gracze wybierali dowolne ale TE SAME maszyny, po uzgodnieniu pomiędzy sobą, lub inne jeżeli obydwoje się na to zgodzą.


Popieram
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
DaWiD96
St Plutonowy
Avatar użytkownika
St Plutonowy

Posty: 1509
Dołączył(a): 10 cze 2013, o 14:09
Lokalizacja: Kępno (Wielkopolska)

Re: Liga DCS/Arma

Postprzez Wodzu » 11 gru 2017, o 22:18

Mikron napisał(a):Wolałbym aby gracze wybierali dowolne ale TE SAME maszyny, po uzgodnieniu pomiędzy sobą, lub inne jeżeli obydwoje się na to zgodzą.
- co do rakiet - proponuję np. używanie tylko działka i rakiet krótkich - z wyłączeniem średnich i długich (bez rozróżnienia sposobu naprowadzania)


Popieram wszystkimi ręcyma.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Wodzu
Generał
Avatar użytkownika
Generał
Karts DLCHelicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1347
Dołączył(a): 13 kwi 2013, o 12:52
Lokalizacja: EPGI

Re: Liga DCS/Arma

Postprzez Augustus » 11 gru 2017, o 22:31

Mikron Twoje zdanie jest dla mnie szczegolnie istotne w tej dyskusji ale nie jestem przekonany do zadnej z Twoich propozycji.
1. Kazdy ma jakas tam swoja ulubiona maszynę której się uczy. Ludzie ktorzy lataja na natowskich nie beda chcieli uczyc sie rosyjskich i wice wersa. Nie sądzę by doszlo do sytuacji "dobra latajmy moim bo twoj jest lepszy"

2. Dlaczego chcesz ograniczyc zasieg rakiet? Ja chce ograniczyc te na podczerwien bo brak powiadomienia o nich, a malo kto ma doświadczenie z unikaniem ich. Wystrzelenie rakiety z duzej odleglosci to moim zdaniem element taktyki, ktora moze okazac sie kluczowa.

3. Potrzeba wyladowania moim zdaniem uzasadniona jest z tego wzgledu ze zwieksza to realizm, co z tego ze zniszczysz przeciwnika skoro nie masz skrzydla i nie masz jak wylądować? Ciezko bedzie stwierdzić w takim przypadku , czy Twoj samolot jest sprawny czy nie, ladowanie byloby weryfikacja tego stanu rzeczy. W dodatku respawn w powietrzu znacznie skomplikuje scenariusz, ktory ma byc rozeslany dla kazdego by mogl indywidualnie rozgrywac swoje mecze, dyby byla jedna maszyna dla wszystkich byloby to proste ale lepiej niech kazdy lata i cwiczy na tym w czym czuje sie najlepiej.

Na jutro zaplanowany jest trening, latac nie bede ale wpadne na ts żeby to obgadac

Ok teraz widze ze tu pojawia sie roznica miedzy DCS a ARMA, w DCS ciezko jest sie przesiasc na inna maszyne w Armie latwiej.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Augustus
Podpułkownik
Avatar użytkownika
Podpułkownik
Karts DLCHelicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1326
Dołączył(a): 18 sie 2014, o 14:48
Lokalizacja: 54.0358, 19.0420

Re: Liga DCS/Arma

Postprzez Mikron » 12 gru 2017, o 10:41

Augustus - popieram Twoją inicjatywę, ale musisz odpowiedzieć sobie na pytane czy Liga DCS ma być dla fanu i relaksu czy proponujesz rywalizację na równych zasadach. Nie interesuje mnie kto czym lata lepiej lub gorzej - raz wygrasz na F15 a raz przegrasz na Migu, a trzeci raz zaskoczy cię zwrotność Mirage. Ty dajesz dowolność - ja bym wolał narzucić nieco np. wsiadasz w Mig 29A z czterema rakietami i walczysz z Aldurikeim wyposażonym w to samo. Chyba że wolisz być niszczony BVR z 15 kilometrów salwą 8 rakiet z mojego Su33 po każdym Twoim starcie. Taktyka związana z długim dystansem moim zdaniem się niekoniecznie sprawdzi ale spróbować można - testowo i zobaczymy jak z tymi rakietami. Co do IR i wykrywania to na krótkim dystansie zwykle wiesz czy ścigasz swoją ofiarę i masz szansę odpalić swoją, czy jesteś celem i za chwilę przeciwnik wsadzi Ci w dopalacze :) Chcesz używać długich w ramach "taktyki" a wywalasz IR-ki bo "taktyka" skrytego podejścia już jest mniej "taktyczna" a bardziej "przebieglasta" - moim zdaniem wybierasz sobie do regulaminu tylko rzeczy które podtrawisz i ogarniasz.
Co do lądowań to owszem - jest to element konkurencyjności i uczenia się oraz zaliczenia zestrzelenia po wylądowaniu ale nie o kontekst i klimat lądowania i powrotów do bazy chodzi w rywalizacji. Niezwykle rzadko się zdarza, żeby obydwoje tak oberwali, że nie wiadomo który wygrał (wtedy uznajemy remis). Zwykle niszczymy doszczętnie a nawet jak nie to uszkodzony przeciwnik ma marne szanse na odwet. Rozstrzygać może Tacview, w którym zniszczona jednostka znika.

Co do samolotów jeszcze- przyświecała Ci w pierwszym poście chęć zwiększenia aktywności i skilla u pilotów. Niema nic lepszego niż zachęcić do pilotowania 3-4 typów maszyn zamiast jednej. Zaproponuj np.
Sesja 1 Mig 29, każdy z każdym
Sesja 2 F15, każdy z każdym
Sesja 3 Su 27 każdy z każdym
sesja 4 mix multi co tam macie, każdy z każdym
na koniec suma punktów z wszystkich - wygrywa ten który uzbiera najwięcej. Każdy się dowie którym wymiata najlepiej i pozna inne maszyny. Ponadto większość z nas Flaminga ma i każdy latał tym co tu wymieniłem.
Pamiętaj Ty tu dowodzisz ja się nie upieram tylko poddaję pomysła. Omówimy dzisiaj.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Mikron
Generał brygady
Avatar użytkownika
Generał brygady
Helicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1216
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Liga DCS/Arma

Postprzez Augustus » 12 gru 2017, o 19:01

Uwazam się za sredniaka wiec uznalem ze przypasuje to najwiekszej ilosci osob. Zrobimy tak jak chce wiekszosc nie ma problemu :). Moja propozycja jest nastepujaca:

DCS:
Jedno starcie na f15
Drugie starcie na Mig29
w przypadku remisu dogrywka na dowolnych sprzetach podanych powyzej.

Mimo wszystko chce ograniczyc liczbe potrzebnych do nauczenia sie maszyn.

Arma:

Jedna maszyna, pytanie jaka? czy poza DLC JETS jest jakas sensowna maszyna?

Czekam na TS mam czas do 21:00
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Augustus
Podpułkownik
Avatar użytkownika
Podpułkownik
Karts DLCHelicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1326
Dołączył(a): 18 sie 2014, o 14:48
Lokalizacja: 54.0358, 19.0420

Re: Liga DCS/Arma

Postprzez Mikron » 12 gru 2017, o 19:18

Do Army proponuję konfigurację:

1. silniejsze F/A181 Black Wasp przeciwko To-201 Shikra (DLC JETS) - porównywalne możliwości + F22 z RHS-a
lub
2. słabsze A149 Gryphon (DLC JET) może walczyć z To199 Neophron lub A143 Buzzard (przy czym Buzzard ma za mało mocy) - z podstawki + Mig 29 z RHS-a
Innej konfiguracji za bardzo nie widzę

Oczywiście trzeba im wybrać wersję uzbrojenia AA
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Mikron
Generał brygady
Avatar użytkownika
Generał brygady
Helicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1216
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:55
Lokalizacja: Gdańsk

Następna strona

Posty: 39 • Strona 1 z 41, 2, 3, 4

Powrót do Digital Combat Simulator

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość