Do zjazdu A3C pozostało
Zjazd trwa :D

Elite Dangerous

Pogrywasz w coś więcej? W takim razie jest to właściwy dział dla ciebie!
Posty: 44 • Strona 2 z 51, 2, 3, 4, 5

Re: Elite Dangerous

Postprzez Hordkall » 12 maja 2015, o 18:59

Kurczę, kupiłbym ale tak drogo :<
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Hordkall
St Plutonowy
Avatar użytkownika
St Plutonowy

Posty: 865
Dołączył(a): 1 sty 2014, o 00:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: Elite Dangerous

Postprzez Blaster » 12 maja 2015, o 19:08

Dokładnie tak jest, ale trzeba przyznać że ta gra nie jest dla wszystkich. To jest jak z Armą i battlefieldem, Elitka jest bardziej symulatorem gdzie nie dbają o to że lecisz z punktu A do B 8 godzin. Nie ma że boli, ma być realistycznie w rytmie SiFi. No i następne rzeczy są dobudowywane - i zajmuje im to sporo czasu bo cała gra nie jest robiona w stylu HandCraft tylko praktycznie wiekszość rzeczy obsługują skomplikowane algorytmy których napisanie wymaga również sporo czasu. Autorem i czołowym liderem projektu jest zapaleniec który tworzy tą grę dla siebie a nie dla innych w celu sprzedaży.
Obrazek
Blaster
St Plutonowy
Avatar użytkownika
St Plutonowy

Posty: 566
Dołączył(a): 26 mar 2014, o 21:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Elite Dangerous

Postprzez Mikron » 12 maja 2015, o 19:47

Blaster napisał(a):Dokładnie tak jest, ale trzeba przyznać że ta gra nie jest dla wszystkich. To jest jak z Armą i battlefieldem, Elitka jest bardziej symulatorem gdzie nie dbają o to że lecisz z punktu A do B 8 godzin. Nie ma że boli, ma być realistycznie w rytmie SiFi. No i następne rzeczy są dobudowywane - i zajmuje im to sporo czasu bo cała gra nie jest robiona w stylu HandCraft tylko praktycznie wiekszość rzeczy obsługują skomplikowane algorytmy których napisanie wymaga również sporo czasu. Autorem i czołowym liderem projektu jest zapaleniec który tworzy tą grę dla siebie a nie dla innych w celu sprzedaży.


Zgoda, ale trzeba tu jednak dodać, że podróże nie trwają 8 godzin - no chyba, że ty już przemierzasz kilkadziesiąt systemów do celu np. zadania. Normalnie operuje się raczej lokalnie - ja gram trzy tygodnie i zbadałem 10 systemów, z czego 3 - 4 dobrze a gra generuje ich zdaje się 400 milionów! Podczas podróży ja się nie nudzę - ciągle jakieś sygnały po drodze do zbadania albo przechwytują mnie piraci i ciągle coś się dzieje. Misje też nie są z czapy bo ciągle się update'ują np. zleceni zabicia pirata, podają dwa-trzy systemy do zbadania i czas np. 3 dni. I latasz jak wielbłąd na pustyni i szukasz, ciągle jakieś zdarzenia inne zanim dziada znajdziesz a w końcu co - pojawia się jakiś samotny statek, który nadaje do mnie, żebym się nie wygłupiał i dał sobie spokój ze zleceniem zabójstwa, oferując w zamia coś tam....Chodzi o to, że czasem proste dostarczenie towaru czy osoby na jakąś stację lub z pozoru błahe zadanie staje się wyzwaniem. Zauważyłem, że zadania są dostosowane do możliwości statku (ładowni i możliwości bojowych) i rosną nagrody. Oczywiście w każdym systemie i na każdej stacji są frakcje/ugrupowania, w stosunku do których posiadamy zmienną reputację - o którą należy zabiegać lub nie itd. a wzrost reputacji otwiera kolejne zadania. Typy zadań są oczywiście podobne (dostarcz towar, handel, taxi, sabotaż itp. ) ale dotychczas nie poczułem zbytnio znużenia. Może dlatego, że jest na co wydawać kasę, świat gry tzn. niezmierzona przestrzeń, orbity, pas asteroidów, planety - ciągle się zmieniają, mam nowy statek a już marzę o następnym ale od obecnej Cobry kupionej za 300 000 ciężko będzie dozbierać na Anakondę lub Orcę albo tego mega transportowca kilkadziesiąt baniek. Podobnie handel - większe dysproporcje podaży i popytu sprawiją, że można na prawdę (mając niewielkiego houlera labo lepiej duży statek za kilkanaście baniek) sporo zarobić - towar jest podzielony na kategorie a popyt i podaż oparta na profilu produkcji danego systemu. Są też okazje handlowe wynikające z zadań. No i oczywiście szmuglowanie dragów, wódy, broni - tradycyjnie. Ogólnie nie trzeba jak w serii X aż tak bardzo męczyć się z poszukiwaniem zbytu i handel jest miły i przyjemny (oczywiście mój handel do skromne 16 ton ładowni więc możliwe, że jeszcze nie wiem o czym piszę :)
A o czym to ja....
"bede grał w gre"
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Mikron
Generał brygady
Avatar użytkownika
Generał brygady
Helicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1224
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Elite Dangerous

Postprzez Blaster » 13 maja 2015, o 10:08

No może przesadziłem bo zamieszkałych systemów gdzie są stacje orbitalne oraz gdzie funkcjonują frakcje to jakieś 50 tyś. Natomiast cała galaktyka to około 500 milionów układów gwiezdnych. Niektórzy się spierają że to 100 miliardów i pewnie mają rację, ale ja nie zamierzam tego sprawdzać - liczyć.

Na początku gdy ma się słabą ładownie najbardziej opłaca się handlować unikatami. Tzn towarami unikatowymi które produkują dane imperia. Można zarobić nawet 10x więcej niż podczas zwykłego kursu z towarem. Niestety trzeba pokonać dość dużą odległość.
U mnie wyglądało to tak że taki unikatowy kurs zajmował mi około godzinę. Ale zarabiałem w tą godzinkę około półtora bańki. Nie wiem jak jest teraz gra cały czas jest aktualizowana i się zmienia.

Przed chwilką wbiłem na konto by sprawdzić czy wszystko ok z kontem. Ustawienia mi się zmieniły i totalnie nie ogarniałem ale co tam to da się ustawić ponownie.

Obrazek
Blaster
St Plutonowy
Avatar użytkownika
St Plutonowy

Posty: 566
Dołączył(a): 26 mar 2014, o 21:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Elite Dangerous

Postprzez Mikron » 14 maja 2015, o 09:28

Widzę że sporo już nalatałeś Blaster :)
Powiedz mi, czy mając skaner zaawansowany po wejściu w system nie musisz go uruchamiać tak jak podstawowy - aby wykryć "jednostki astronomiczne" i od razu masz pełną mapę systemu oraz czy wszystkie te "jednostki tzn planety i księżyce i asteroidy... są "unexsplored" czy masz pełen komplet informacji o jednostkach. Na filmie widziałem że miałeś całą listę jednostek "unexplored". Czy może wiesz czy jest inne urządzenie które wykrywa wszystko.
Latam na razie z podstawowym i interesuje mnie jak działa zaawansowany - czy jest to tylko kwestia zasięgu działania?

Drugie pytanie to takie, czy faktycznie jest tak, że jak mnie zabiją łobuzy, to po odkupieniu statku tracę "bazę danych" na temat odkrytych już prze zemnie systemów. Czy się z czymś takim spotkałeś? Otóż raz mi się zdarzyło że utraciłem moje dane tzn. nie było ich na liście w panelu nawigacyjnym oraz w stacji w ofercie do sprzedaży kartografom. Jest taka możliwość, że to wynik moich ostatnich zawieszeń (bluescreen, sterownik ekranu itp) i coś nie zdążyło się zapisać. Daj znać, czy też utraciłeś kiedyś dane z eksploracji, bo byłoby trochę słabo.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Mikron
Generał brygady
Avatar użytkownika
Generał brygady
Helicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1224
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Elite Dangerous

Postprzez Blaster » 14 maja 2015, o 09:59

1.
Zaawansowany skaner ma nieograniczony zasięg w danym systemie, odkrywa ci ciała niebieskie i stacje. Stacje są widoczne od razu - ich nazwa i podstawowe informacje. Natomiast aby mieć dostęp do szczegółowych danych np na temat planety musisz mieć Detailed surfance scaner czy jakoś tak i taki skaner odpala się sam kiedy osiągniesz dane ciało w odpowiedniej odległości - zależnie od jego wielkości są to odległości różne. Np wielkie planety typu gazowe olbrzymy można ogarnąć z 5x-10x dalszej odległości niż księżyce. Dane z czarnych dziur oraz planet z możliwym terraformingiem oraz ziemiopodobych jak i planet z bogatymi złożami metali ciężkich są najdroższe. Ja działałem tak że sprawdzam zaawansowanym skanerem dany system, odpalałem mapę systemową i po obrazkach oceniałem czy daną planetę opłaca się przeskanować, potem trochę zabawy w odnalezieniu jej i podleceniu do niej, natomiast systemy które wybierałem miały swoje odpowiednie - klasy były około z klasyfikacji słońca ziemskiego. Sam exploring jest trochę słaby jeżeli porównywać go do przychodu z tradingiem, oraz trochę nudnawy bo nie napotykasz żywej duszy - nawet piratów. Podobno gdzieś w galaktyce są obcy- jakaś obca rasa. Ale z tego co wiem nikt jeszcze ich nie odkrył. I jest to nieoficjalna informacja gdyż to ma być niby jakaś niespodzianka i event kontrolowany-wejście w darmowe dlc czy coś.

2.
Nie wiem ja grałem dość dawno - podczas premiery gry. Znalazłem zajebisty szlak handlowy i dorobiłem się tak szybko że dogoniłem osoby które posiadały konta z wcześniejszego - 2 tygodniowego dostępu do gry. Nigdy jeszcze nie umarłem. Raz miałem niezłego fuksa zostało mi 5% hulla bez tarcz ale zajebałem 3 kolesi polecam shield cell banki 8).
Obrazek
Blaster
St Plutonowy
Avatar użytkownika
St Plutonowy

Posty: 566
Dołączył(a): 26 mar 2014, o 21:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Elite Dangerous

Postprzez Mikron » 14 maja 2015, o 13:22

Dzięki za info. Też mam nadzieję, że systemy zapełnią się obcymi rasami jak choćby Xennonami z serii X.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Mikron
Generał brygady
Avatar użytkownika
Generał brygady
Helicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1224
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Elite Dangerous

Postprzez Blaster » 28 maja 2015, o 13:19

Tak sobie odświeżam bo dwa dni temu wyszedł beta patch o nazwie "Powerplay".

A piszę dzisiaj bo przypominam że dzisiaj twórcy gry obdarują osoby które zakupiły wersje RETAIL specjalnym kodem dzięki któremu będzie można z migrować sobie konto Elite do konta steam.

Co do aktualizacji to jest to chyba największa aktualizacja od wypuszczenie wersji gamma.

Najważniejsze rzeczy które w niej wprowadzono to system frakcji.

https://www.flickr.com/photos/123624625@N02/17512584573
Szeroka modyfikacja calej gry pod system frakcyjny. Misje, granice wydobywcze, reedycja mapy galaktyki pod frakcje. Utworzenie profili osobowych npc frakcyjnych. Zmieniono rynek tak aby uwzględnić produkcje i zapotrzebowanie danych frakcji. Wojny pakty sojusze między frakcjami i takie tam...

Druga ważna rzecz to górnictwo. Dodano możliwość zakupienia dronów które zbierają skały
https://www.youtube.com/watch?v=-wRKiA0Z4P4
https://www.youtube.com/watch?v=YVcQwMe5J9M
Ulepszono znacznie górnictwo, większa możliwość konfiguracji statku pod górnictwo.

cały changelog: https://forums.frontier.co.uk/showthread.php?t=147485

Myślę że jakieś 2 tygodnie i to wejdzie na główny serwer. Chyba wrócę do ED :>
Obrazek
Blaster
St Plutonowy
Avatar użytkownika
St Plutonowy

Posty: 566
Dołączył(a): 26 mar 2014, o 21:19
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Elite Dangerous

Postprzez Mikron » 28 maja 2015, o 18:11

Dzięki za zebranie do kupki tych informacji. Changelog mega wielki. Już nacieram na piractwo i smaruję nowe działa :)
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Mikron
Generał brygady
Avatar użytkownika
Generał brygady
Helicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1224
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Elite Dangerous

Postprzez Stoniu » 28 maja 2015, o 18:15

To może i ja polatam
Obrazek
Stoniu
St Plutonowy
Avatar użytkownika
St Plutonowy

Posty: 311
Dołączył(a): 6 cze 2013, o 15:51

Poprzednia stronaNastępna strona

Posty: 44 • Strona 2 z 51, 2, 3, 4, 5

Powrót do Plac zabaw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości