"ku*wa, te gnidy widza przez trawe!"

Masz pytanie do nas? Pytanie w sprawie społeczności? Pisz tutaj.
Posty: 8 • Strona 1 z 1

"ku*wa, te gnidy widza przez trawe!"

Postprzez Eldorado » 10 kwi 2022, o 20:18

Wielu ludzi narzeka na to ze AI widzi przez trawe i ogolnie ciezko sie gra w jungle i lasach.

Jednak trzeba pamietac ze AI posiadaja tez sluch i zdarza im sie kogos uslyszec zanim zobacza i wala na sluch.
Dodatkowo jezeli AI juz cie wykryly to potrafia walic na twoja ostatnia znana pozycje nawet jezeli cie tam nie ma (mozna to fajnie zauwazyc jak wrog operuje mozdziezem).

Ale dzis nasunela mi sie mysl, "czy AI widzi ciemna zielen jako ciemna zielen?". Chodzi mi glownie o modowe uniformy (i mapy), bo malowanie uniformu to tylko skorka dla oka gracza, a jak bardzo cie to ukrywa (na danej mapie) zalezy od linijek kodu (chyba ze sie myle, niewiem szwedzik moze sie wypowie).

Kontynuacja pytania: Czy AI na !modowej! mapie (dla przykladu) pustynnej widzi ze jest na mapie ktora jest zolta?
Czy AI na oficjalnej mapie pustynnej widzi !modowy! zolty uniform jako zolty uniform?

Krotko mowiac, czy mundur jaki nosimy ma jakikolwiek wplyw na to jak widza nas AI?
ObrazekObrazekObrazek
Eldorado
St Plutonowy
Avatar użytkownika
St Plutonowy
Helicopters DLCMarksmen DLCJets DLCLaws of War DLCTac-Ops DLCTanks DLCApex DLCContact DLCArt of War DLCGlobal Mobilization DLCS.O.G. Prairie Fire DLC

Posty: 26
Dołączył(a): 8 lis 2019, o 17:04

Re: "ku*wa, te gnidy widza przez trawe!"

Postprzez Panuh » 10 kwi 2022, o 20:25

krotko mowiac - nie

chyba ze mundury specjalne z tanoa, tu pewnosci brak
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Panuh
St Sierżant
Avatar użytkownika
St Sierżant
Karts DLCApex DLCContact DLCGlobal Mobilization DLCS.O.G. Prairie Fire DLC

Posty: 1481
Dołączył(a): 24 lut 2014, o 15:52
Lokalizacja: Gdynia

Re: "ku*wa, te gnidy widza przez trawe!"

Postprzez Krzyciu » 10 kwi 2022, o 22:49

Nie ma to znaczenia, słyszenie rozmów (TFAR) przez AI też jest wyłączone.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Krzyciu
Podporucznik
Avatar użytkownika
Podporucznik
Karts DLCHelicopters DLCMarksmen DLCJets DLCLaws of War DLCTac-Ops DLCTanks DLCApex DLCContact DLCArt of War DLCGlobal Mobilization DLCS.O.G. Prairie Fire DLC

Posty: 1571
Dołączył(a): 28 cze 2017, o 20:07
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Re: "ku*wa, te gnidy widza przez trawe!"

Postprzez SzwedzikPL » 10 kwi 2022, o 23:17

Eldorado napisał(a):czy mundur jaki nosimy ma jakikolwiek wplyw na to jak widza nas AI?


Tak i nie. Camo munduru nie ma absolutnie żadnego znaczenia, serwer czy headless w ogóle nie wczytują tekstur (bo po co), to jak kolorki się zlewają widzą tylko i wyłącznie gracze.

Może mieć znaczenie klasa jednostki. Tak - klasa jednostki, nie munduru. System ubioru został dodany do Army 3 trochę na doklejkę, żeby działał, mundur musi być configowo spięty z jakąś jednostką, żeby był dostępny. Zmiana munduru zmienia jedynie wartość ukrytego atrybutu z którego arma kopiuje model i tekstury, żeby wyświetlić mundur (więc teoretycznie zmiana munduru to zmiana postaci...) ale ma to wpływ tylko na wygląd (wartość klasy z której pobierane są właściwości postaci pozostają niezmienne, np. typeOf _unit zawsze zwróci to samo niezależnie jak ubierzemy jednostkę).

W cofingu właściwości jednostki znajdziemy taki atrybut jak "camouflage" który jest opisany w wiki:
Kod: Zaznacz cały
camouflage = 1.5;  // How likely this character is spotted (smaller number = more stealthy).

https://community.bistudio.com/wiki/Arm ... ding_Guide

Bazując na tym, można sprawdzić w edytorze czy jest jakaś różnica pomiędzy np. klasami jednostek snajperów w ghillie od zwykłych jednostek, szczerze nie wiem.

Istnieje też możliwość modyfikowania współczynnika kamuflażu za pomocą skryptów -> https://community.bistudio.com/wiki/setUnitTrait.

Nasza mechanika cichego chodzenia używa tej komendy do zmiany "audibleCoef" i dzięki temu AI podczas cichego chodzenia nie słyszy kroków jednostki w ogóle. Zmiana "camouflageCoef" na podstawie munduru miałaby taki sam efekt tyle, że na widoczność a nie na słyszalność jednostki. Są mody na workshopie które tak rozwiązują problem z camo mundurów, w A3CS takiej mechaniki (póki co - nie mowie nie) nie ma. Jeśli MM ma jednak ochotę, zawsze można okodować coś takiego na poziomie misji i sprawić, że jednostki w jednych mundurach będą bardziej, a inne mniej widoczne dla AI.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
SzwedzikPL
Administrator
Avatar użytkownika
Administrator
Karts DLCHelicopters DLCMarksmen DLCJets DLCLaws of War DLCTac-Ops DLCTanks DLCApex DLCGlobal Mobilization DLCS.O.G. Prairie Fire DLC

Posty: 1268
Dołączył(a): 3 mar 2013, o 17:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: "ku*wa, te gnidy widza przez trawe!"

Postprzez Eldorado » 11 kwi 2022, o 00:15

Dziekuje Szwedzik za rozwinieta odpowiedz. Szkoda troche ze jest tak zamodelowane.

Temat do zamkniecia. :)
ObrazekObrazekObrazek
Eldorado
St Plutonowy
Avatar użytkownika
St Plutonowy
Helicopters DLCMarksmen DLCJets DLCLaws of War DLCTac-Ops DLCTanks DLCApex DLCContact DLCArt of War DLCGlobal Mobilization DLCS.O.G. Prairie Fire DLC

Posty: 26
Dołączył(a): 8 lis 2019, o 17:04

Re: "ku*wa, te gnidy widza przez trawe!"

Postprzez SzwedzikPL » 28 kwi 2022, o 03:21

@Update

Jestem w trakcie tworzenia systemu który będzie aktualizował widoczność graczy dla AI bazując na teksturze munduru oraz podłoża.
Moduł powstaje na bazie moda Dynamic Camo System - https://github.com/rekterakathom/DynamicCamoSystem

To jak działa ten mod zasadniczo jest okej, nie pasuje mi implementacja techniczna - niepotrzebnie obciąża serwer. Jestem w trakcie pisania własnej implementacji tego pomysłu, postaram się aby znalazł się on w najbliższej wersji A3CS.

Mimo, iż kod stworzymy od zera sami, pomysł pochodzi z tego moda, dlatego nasz moduł będzie miał pełne creditsy autora oryginału.

Więcej info: viewtopic.php?f=33&p=95506#p95506
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
SzwedzikPL
Administrator
Avatar użytkownika
Administrator
Karts DLCHelicopters DLCMarksmen DLCJets DLCLaws of War DLCTac-Ops DLCTanks DLCApex DLCGlobal Mobilization DLCS.O.G. Prairie Fire DLC

Posty: 1268
Dołączył(a): 3 mar 2013, o 17:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: "ku*wa, te gnidy widza przez trawe!"

Postprzez Rafimus » 28 kwi 2022, o 11:08

Czy to umożliwi opcję totalnego braku wykrycia w przypadku przebrania się w mundur drugiej strony, albo cywila?
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Rafimus
St Sierżant
Avatar użytkownika
St Sierżant
Karts DLCHelicopters DLCMarksmen DLCJets DLCLaws of War DLCTanks DLCApex DLCContact DLCArt of War DLCGlobal Mobilization DLCS.O.G. Prairie Fire DLC

Posty: 822
Dołączył(a): 22 sie 2018, o 02:22

Re: "ku*wa, te gnidy widza przez trawe!"

Postprzez SzwedzikPL » 28 kwi 2022, o 11:18

Rafimus napisał(a):Czy to umożliwi opcję totalnego braku wykrycia w przypadku przebrania się w mundur drugiej strony, albo cywila?


Chciałem tylko zaktualizować ten temat dla ciągłości, feedback i dyskusję nt. tego systemu proszę składać w temacie dev A3CS -> viewtopic.php?f=33&p=95506#p95506
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
SzwedzikPL
Administrator
Avatar użytkownika
Administrator
Karts DLCHelicopters DLCMarksmen DLCJets DLCLaws of War DLCTac-Ops DLCTanks DLCApex DLCGlobal Mobilization DLCS.O.G. Prairie Fire DLC

Posty: 1268
Dołączył(a): 3 mar 2013, o 17:54
Lokalizacja: Wrocław


Posty: 8 • Strona 1 z 1

Powrót do Pytania i odpowiedzi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości