Do zjazdu A3C pozostało
Zjazd trwa :D

Lądowanie Awaryjne - Krótko

Zbiór poradników.
Posty: 7 • Strona 1 z 1

Lądowanie Awaryjne - Krótko

Postprzez MrHolo » 21 kwi 2014, o 22:33

Witam szanowną społeczność!
Zajmę się tutaj szybciutkim opisaniem lądowania awaryjnego, które pozwoli wam wyjść cało w razie uszkodzenia waszego silnika.
Kiedy lecimy sami, problemu zbytnio nie ma, zawsze można użyć opcji katapultowania się, lecz co w wypadku, kiedy mamy na pace naszego śmigła cały oddział Delty i Rangers?
Pamiętaj: Pilotując śmigłowiec transportowy jesteś odpowiedzialny za całą drużynę znajdującą się w nim!

Tak więc zaczynamy, pierwsze co, to widzimy piękny znaczek ENG na czerwono w lewym górnym rogu ekranu. NIE WOLNO PANIKOWAĆ! Panika, to najgorsze, co w tym momencie może się stać, gdyż wystarczy przechylić mocniej dziób naszego śmigłowca w dół... I lecimy jak kamień.

Po zniszczeniu silnika wykonujemy następująco:

-Od razu nadajemy komunikat przez radio, nie ważne, czy ktoś rozmawia czy nie. Nadając komendę MAYDAY MAYDAY, masz pierwszeństwo przed innymi komunikatami.

-Wyrownujemy lot, jeżeli nasze śmigło poruszało się np: Ruchem w lewo, przechylamy nas lekko w prawo, aby śmigłowiec starał się lecieć w linii prostej. Jednocześnie podczas tego manewru dbamy o to, by nie mieć nosa pochylonego w dół.

-Trzymamy przycisk obniżający nasz lot (Domyślnie klawisz "z").

-Nos podnosimy nieco do góry, w celu wytracania prędkości. Robimy to powoli, jeżeli wytraciliśmy już połowę naszej wysokości, a prędkość pozioma SPD około 1/4 to podnosimy nos nieco wyżej, by szybciej wytracać prędkość.

-Przed przyziemieniem, na wysokości około 30 m, bądźcie pewni, że maszyna jest ustawiona pionowo, bądź ma nieznacznie uniesiony nos (max 3-5 stopni), jeżeli nasza prędkość pozioma wynosi powyżej 0. W tym momencie przesuwamy dźwignię przepustnicy MAX do góry (domyślnie "SHIFT").

-Prędkość podczas przyziemienia powinna wynosić w najlepszym przypadku 0 (+ 10km/h). Nie zaleca się lądowania na prędkości ujemnej.

-Nasz śmigłowiec powinien bezpiecznie wylądować :) Opuszczamy go jak najprędzej, zaś załoga bada swoje obrażenia.

UWAGA!
Jeżeli jesteśmy mocno ranni, to podczas lądowania awaryjnego może wystąpić zgon jednostki. Samo uderzenie dotkliwie rani naszą postać. Ważne jest, aby każdy zbadał się po wyjściu ze śmigłowca.
Inaczej jest w wypadku tz. miękkiego lądowania, które można uzyskać jeżeli świetnie opanujemy lądowanie awaryjne.

-Nadajemy przez radio naszą obecną pozycję, jeżeli nie jest nam dokładnie znana, podajemy naszą ostatnio znaną pozycję. Oczekujemy na wsparcie.

WŁAŚNIE URATOWAŁEŚ SIEBIE, ORAZ KOLEGÓW, ZA KTÓRYCH BRAŁEŚ ODPOWIEDZIALNOŚĆ :) Jest to niezwykle ważne, gdyż podczas transportu załóżmy całego oddziału, rozbicie się po prostu zepsuje grę dla kilku-kilkunastu graczy ;)

Co do treningu - bardzo polecam mapę "Szkolenie pilota bojowego I", znajdującą się w kampusie szkoleniowym. Znajduje się tam triger do sztucznego zniszczenia silnika. Można trenować :)
Autorem misji szkoleniowej jest Mikron.
Ostatnio edytowano 22 kwi 2014, o 10:22 przez MrHolo, łącznie edytowano 3 razy
MrHolo
Avatar użytkownika

Posty: 127
Dołączył(a): 9 mar 2014, o 15:23
Lokalizacja: Katowice

Re: Lądowanie Awaryjne - Krótko

Postprzez KM# » 21 kwi 2014, o 22:42

Fajnie jeszcze jakbyś rozróżnił w tym tutorialu prędkość poziomą i pionową, bo sam przez chwilę miałem wrażenie, że opisujesz spadanie jak kamień w dół =) Poza tym ok, niech się jakiś znawca wypowie.
KM#
Avatar użytkownika

Posty: 508
Dołączył(a): 7 lis 2013, o 20:34
Lokalizacja: Arstotzka, East Grestin

Re: Lądowanie Awaryjne - Krótko

Postprzez Mikron » 21 kwi 2014, o 23:10

Zostałem wywołany.
Wszystko dobrze ale opiszę to prościej.
- dźwignia skoku ogólnego w dół (czyli klawisz Z, do zera jeżeli ktoś ma suwak/przepustnicę)
- wyrównać lot (przechył 0 stopni)
- zmniejszyć prędkość do zera (lub blisko zera), unikać prędkości ujemnej lub dryfu na boki (patrz wyrównać lot) - po czym znowu wyrównać;
- na wysokości 20-25 dźwignia skoku ogólnego (klawisz X) na maksa w górę (100%)

Nie podaje się cudownej wartości prędkości SPD czy VS (vertical speed albo jak kto woli climb) - im wolniej opadasz i lecisz tym lepiej. Ogólna wartość prędkości pionowej (VS/CLIMB) podczas lądowania (przyziemienia) dla samolotu i śmigłowca wynosi minus 0,3-0,5 m/s - pasażerowie biją brawo, 1 m/s - twarde lądowanie, powyżej 1 m/s - dupa. Wszystko zależy od skutecznego poziomowania maszyny. Ważne też by zbyt gwałtownie nie hamować poprzez ściąganie drążka (unoszenie nosa) bo śmigło przepadnie jak kamień. Nie wolno również wytracać prędkości przez ciasny skręt. Należy zawsze od razu poziomować lot.
To tyle. Dużo też zależy do tego co pod Wami (jak ukształtowane są zbocza, kamloty, drzewa itp...) bo nie ma czasu na wybór miejsca do lądowania.
Wszystko opisałem w briefingu do misji "Szkolenie pilota bojowego EtapI" i jak mój przedpisarz MrHolo zauważył, misja zawiera ten triger (oraz triger uszkodzenia wirnika ogonowego).
Wiadomość dla pilotów-kadetów Helek transportowych - macie swoje Szerszenie. (Szerszeń = CH-49 Mohawk i był zawsze w parku maszyn).
MrHolo dzięki za propagowanie wiedzy tajemnej z lotnictwa i reklamę misji szkoleniowej.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Mikron
Major
Avatar użytkownika
Major
Helicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1157
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Lądowanie Awaryjne - Krótko

Postprzez Groszek » 22 kwi 2014, o 08:34

A to nie powinno sie trochę szybciej opadać żeby powietrze wprawiało w ruch główny wirnik i pod koniec zmienić "skok" łopat wirnika magicznym przyciskiem "Z" ?

Just asking :D
Groszek
Avatar użytkownika

Posty: 89
Dołączył(a): 27 mar 2014, o 15:28
Lokalizacja: Kraków

Re: Lądowanie Awaryjne - Krótko

Postprzez badn3wz » 22 kwi 2014, o 08:47

Ja polecam ten poradnik: http://www.youtube.com/watch?v=6zkZ6hhzGck
W skrócie:
-wcisnąć z i trzymać prawie do końca
-wyrównać lot i starać się zmniejszyć prędkość
-Wybrać lądowisko i skierować tam helkę (tylko jeśli macie czas)
-Na wysokości ok 30m nad ziemią puścić z i wcisnąć x tak żeby zatrzymać spadanie (wysokość może się różnić np. jeśli lądowanie zostało rozpoczęte z niskiej wysokości)
-wylądować
Moim zdaniem ważniejsze od prędkości jest tu lądowisko, bo nawet jak będziecie mieli 0m/s a lądujecie w drzewach to zginiecie.
badn3wz
Avatar użytkownika

Posty: 336
Dołączył(a): 11 maja 2013, o 18:57

Re: Lądowanie Awaryjne - Krótko

Postprzez MrHolo » 22 kwi 2014, o 09:36

Co do trzymania z... Kombinowałem z tym w pewnym stopniu, zaś po obserwacji przyrządów w helkach, podczas opadania i tak silnik stara się utrzymywać tz. 0. Dlatego napisałem, że wystarczy jedynie na chwilę nacisnąć Z, nie jest konieczne trzymać go do końca. Wykonałem wczoraj około 20 prób lądowania awaryjnego, szukając złotego środka.

Co do momentu przyziemienia, Mikron, masz rację. Zapomniałem o tym wspomnieć w poradniku ;)

AKTUALIZACJA PIERWSZEGO POSTA.

EDIT: Trzymanie Z powoduje, że większość naszych awaryjnych lądowań kończy się "miękko" :) Właśnie testuję, 5 na 5 maszyn wylądowało z uszkodzonym silnikiem, bez uszkodzenia innych przyrządów i ranienia naszej postaci. AKTUALIZACJA
MrHolo
Avatar użytkownika

Posty: 127
Dołączył(a): 9 mar 2014, o 15:23
Lokalizacja: Katowice

Re: Lądowanie Awaryjne - Krótko

Postprzez Mikron » 22 kwi 2014, o 18:01

badn3wz napisał(a):Ja polecam ten poradnik: http://www.youtube.com/watch?v=6zkZ6hhzGck
W skrócie:
-wcisnąć z i trzymać prawie do końca
-wyrównać lot i starać się zmniejszyć prędkość
-Wybrać lądowisko i skierować tam helkę (tylko jeśli macie czas)
-Na wysokości ok 30m nad ziemią puścić z i wcisnąć x tak żeby zatrzymać spadanie (wysokość może się różnić np. jeśli lądowanie zostało rozpoczęte z niskiej wysokości)
-wylądować
Moim zdaniem ważniejsze od prędkości jest tu lądowisko, bo nawet jak będziecie mieli 0m/s a lądujecie w drzewach to zginiecie.

Cieszę się, że czerpiemy z tych samych zasobów. Ja wyłączyłem z opisu "szukanie lądowiska" dlatego że zwykle latamy niżej niż przypadek pokazany na filmie i naprawdę jest mało czasu na szukanie. Dodatkowo różnica użycia klawiszy Z i X wynika z tego, że ja mam przepustnicę, która ustawia skok procentowo (bez sprzężenia zwrotnego) i naprawdę nie wiem jak to się robi klawiszami :) - Super że ćwiczycie warianty. Ja trzymał się będę i szkolił wg. procedury z filmu - gość wie o czym mówi.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Mikron
Major
Avatar użytkownika
Major
Helicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1157
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:55
Lokalizacja: Gdańsk


Posty: 7 • Strona 1 z 1

Powrót do Poradniki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość