Do zjazdu A3C pozostało
Zjazd trwa :D

TAKTYKA I DZIAŁANIE W KONWOJU –PORADNIK

Zbiór poradników.
Posty: 4 • Strona 1 z 1

TAKTYKA I DZIAŁANIE W KONWOJU –PORADNIK

Postprzez Szarixs » 27 paź 2013, o 23:47

TAKTYKA I DZIAŁANIE W KONWOJU –PORADNIK
W związku z tym, że grając na misjach typu „konwojowego” nie wszystko pasowało mi ze strony taktycznej i technicznej postanowiłem zgłębić temat operacji tego typu i wypocić podstawowy/przystępny dla ARMA poradnik na ten temat. Standardowo konwój ma więcej specjalizacji i technik lecz myślę, że proponowane przeze mnie zalecenia wpłyną pozytywnie na Nasze zachowania.
Poradnik jest własnym tłumaczeniem wybranych elementów publikacji: Tactical Convoy OPS wyd. ALS AC 2005r. – zachęcam do pełnej lektury(Google).
Skróty i rysunki wg amerykańskiej nomenklatury.
Podstawy:
• Prędkość konwoju 30-40kmh.
• Odstępy co 40m
• Bezwzględna znajomość obsługi radia i form komunikacji: viewtopic.php?f=20&t=940
I . Organizacja
Główne przykazanie: W KONWOJU NIE MA PASAŻERÓW! Konwój dzielimy na: kluczowy personel/drużyny i ich funkcje/lokalizacje. Każdy ma przypisaną rolę i funkcję. Każdy pracuje na bezpieczeństwo konwoju.
A. Dowódca Konwoju(ozn. CC). Ma zadania takie jak zwykle plus: Opowiada za organizację i przydział funkcji/ról, sprawdzenie zasobów, przydział do pojazdów, zorganizowanie zewnętrznej i wewnętrznej komunikacji, CC powinien znajdować się w środku konwoju lecz ma prawo, jako jedyny do swobodnego przemieszczania się wzdłuż konwoju. Dowódca powinien przypisać osobom bardzo ważne funkcje: Asystenta Dowódcy(ACC), Dowódcę Prowadzącego Pojazdu(LVC). Zaleca się aby CC miał przy sobie osobistego Kierowcę, Strzelca Wyborowego(powinien to być tzw. expert shooter służący do eliminacji pojedynczych zagrożeń) i RTO.
B. Asystent Dowódcy(ACC). Jedzie z tyłu konwoju i odpowiada za bezpieczeństwo tego sektora. Stanowi asystę i zastępcę CC. Odpowiada za śledzenie trasy, wzywanie wsparcia.
C. Dowódca Prowadzącego Pojazdu(LVC). Najbardziej doświadczony i najlepszy Team Leader jakiego ma CC do dyspozycji. Odpowiada za Nawigację i prędkość konwoju. Jest pierwszy w sytuacji zagrożenia i musi to być pewniak, który wraz ze swoją drużyną odpowiada za kierunek i formę prowadzenia działań. Umie szybko decydować i wyznaczać rolę swoim podwładnym.
D. Anioły Stróże – rozpoznanie krótkiego i dalekiego zasięgu
E. Pozostałe terminy(raczej nie do wykorzystania w grze bo używamy kompletnych grup/sekcji nie dzieląc ich funkcji): Medycy(CLS), Drużyna od LZ(Landing Zone), Drużyna Ataku(Assault Team), Drużyna Ewakuacji(A&L).
II . Konfiguracja
Konwój dzielimy na trzy elementy: Głowa, Tułów i Ogon.
Głowa składa się z głównego i najmocniejszego pojazdu wraz z LVC.
Tułów Składa się z CC oraz pojazdów wsparcia i z żołnierzami, pojazdy wolne powinny być przesunięte na przód „Tułowia” natomiast ważne jest aby pojazd amunicyjny oraz z benzyną był odseparowany w „Tułowiu”.
Ogon składa się z pojazdów naprawczych i ACC.
A. Konfiguracja małego konwoju:

B. Konfiguracja dużego konwoju(<20pojazdów):


III. Zachowanie w przypadku kontaktu z wrogiem(biorę pod uwagę typowe zachowanie i sytuację która przyjmiemy jako wyjściową do każdej misji – dowódca ma ostateczne zdanie)

Zasady:
1. Zadaniem pojazdów opancerzonych/uzbrojonych jest osłona pojazdów specjalnych/wsparcia etc. od strony ataku wroga(to one są bardziej wartościowe od twojego ifryta z HMG, żołnierzu!)
2. Żołnierze w pojazdach w chwili kontaktu wychodzą z pojazdów i wspierają obronę/atak.
3. Oddal się od pojazdu
4. Nie stój w „kupie”!
5. Bezwzględnym obowiązkiem dowódców oddziałów jest podanie strony na którą kierować się mają żołnierze wychodzący z pojazdów(Środek, lewo, prawo). Żołnierze muszą przed opuszczeniem pojazdu znać kierunek działania i jego formę-po wyjściu z pojazdu! Po wyjściu nie ma czasu na zastanawianie się!
6. Formacją wyjścia z pojazdu jest linia/tyraliera, następnie pole walki determinuje inną formację.
Ostatnio edytowano 28 paź 2013, o 00:06 przez Szarixs, łącznie edytowano 4 razy
Szarixs
Avatar użytkownika

Posty: 75
Dołączył(a): 18 wrz 2013, o 10:12

Re: TAKTYKA I DZIAŁANIE W KONWOJU –PORADNIK

Postprzez Szarixs » 27 paź 2013, o 23:52

CD.
Szarixs
Avatar użytkownika

Posty: 75
Dołączył(a): 18 wrz 2013, o 10:12

Re: TAKTYKA I DZIAŁANIE W KONWOJU –PORADNIK

Postprzez Eilian » 29 wrz 2019, o 15:22

Fajnie byloby uzupelnic o elementy ktore wydaja sie ( na pierwszy rzut oka) oczywiste, a na misji zawsze powoduja straty

1. W przypadku kontaktu ogniowego konwoj
a. zatrzymuje sie / lub b. jedzie?

2. ROE (temat goracy na misjach na bliskim wschodzie gdzie istnieje ryzyko atakow samobojczych. W tych sytuacjach nie ma czasu na autoryzacje. Konieczne sa jasne procedury)

3. Do kontaktu ogniowego w konwoju dochodzi najczesciej w wyniku zasadzki. Podczas IIWW Dowodztwo Wehrmaht-u opracowalo procedury dla kolumny pieszej i konwoju na wypadek zasadzki.
Procedury mialy minimalizowac straty, a nie ich unikac.
Obrazek
Eilian
St Szeregowy
Avatar użytkownika
St Szeregowy

Posty: 19
Dołączył(a): 26 sie 2015, o 09:45

Re: TAKTYKA I DZIAŁANIE W KONWOJU –PORADNIK

Postprzez Bohun » 29 wrz 2019, o 18:18

1. Zalezy
2. Ataki samobójcze to ogromna rzadkość
3. Dowództwo Wehrmachtu operowalo w prawdziwym świecie, my operujemy w armie.

Często kontakt ogniowy to pojedynczy, zagubiony aik. Nie ma sensu wstrzymywac konwoju co 200 metrów bo się aik zgubił i postanowił postrzelac.

Wszystko niby fajnie wygląda ale arma to arma a życie to życie.

Zasady zawsze ustala CC albo PL.
Dotyczy to szyku, prędkości, RoE i wielu innych.

A no i złoty szpadel się należy.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Bohun
Porucznik
Avatar użytkownika
Porucznik
Karts DLCHelicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1372
Dołączył(a): 17 maja 2016, o 19:58
Lokalizacja: Chișinău


Posty: 4 • Strona 1 z 1

Powrót do Poradniki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość