Korengal Valley #1: The Walk

Dział dotyczący gry Arma 3
Posty: 4 • Strona 1 z 1

Korengal Valley #1: The Walk

Postprzez DopeManPL » 8 cze 2014, o 13:07

Z racji, że informacji, które chciałbym zawrzeć w briefingu, jest dużo za dużo niż średnia dzienna krajowa czytania - część briefingu i przydatnych informacji wrzucam do poniższego postu.

Dolina Korengal
Dolina Korengal znajduje się na wschodzie Afganistanu i jest dla talibów korytarzem przez granice z Pakistanem. W tej dolinie, gdzie zrzuca się ok 70% wszystkich nalotów powietrznych w całym Afganistanie, stacjonują amerykańskie dywizje górskie. Jest to dla talibów bardzo ważny obszar ponieważ z czerpią głównie zaopatrzenie z Pakistanu. Talibowie nawiazują średnio 5 kontaków ogniowych dziennie z placówkami US Army z użyciem karabinków szturmowych ręcznych granatników i czasem lekkich mozdzierzy.Siły koalicji (US Army) nie maja dostępu do ciężkiego wsparcia ponieważ srome zbocza górskie na to nie pozwalają. Dolina Korengal to prawdopodonie najcięższy obszar walk w Afganistanie.

O walkach w Dolinie Korengal jest bardzo mało informacji w języku polskim za to sporo w języku angielskim. Na ten temat nakręcono film "Wojna Restrepo" oraz niedługo ekranizacja drugiego filmu "Korengal". Obydwa są pełne tradycyjnych amerykańskich patetycznych słów zgodnych z aktualną linią wizerunkową USA na temat konfliktów zbrojnych, natomiast jest wiele scen, które ukazują charakterystykę tego konfliktu i oddziaływania środowiska wojny w Afganistanie na żołnierzy. Polecam zarówno lekturę książki o tym jak i artykuły i filmy.

Linki:
http://wyborcza.pl/10,82983,9120699,Wojna_Restrepo.html
http://wyborcza.pl/1,76842,8961528,_Res ... dnia_.html
http://content.time.com/time/photogalle ... 18,00.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Korangal_Valley
http://www.latimes.com/entertainment/mo ... tml#page=2
_______________________________________________________________________________________________
Reszta briefingu:

Zadania:
1.)Wioska Sar-e-Pol
Sprawdź nastroje społeczne w wiosce Sar-e-Pol.
2.)Wioska Al_Jebel
Poszukaj śladów obecności Talibów.
3.)Wioska Herath
Sprawdź co słychać u mieszkańców wioski Herath.

Wykonanie:
Wioski mają zostać sprawdzone pod następującymi aspektami:
-sprawdzić mieszkańców pod kątem współpracy z Talibami
+nielegalna broń
+ślady wskazujące obecność Talibów
-sprawdzić potrzeby mieszkańców
-przesłuchać mieszkańców celem ustalenia kryjówek Talibów

Wywiad i sprzęt:

Talibowie to ludzie gór, którzy walczyli z mocarstwami tego świata i z każdym wygrywali. Są kiepskimi strzelcami i są wyposarzeni w przestarzałą broń pamiętającą, w niektórych przypadkach, poprzedni wiek. Rekompensują te braki mobilnością i znajomością gór, a także ogromnym doświadczeniem w walkach partyzanckich

Talibowie unikają otwartych starć. Preferują szybkie ataki z zaskoczenia na niespodziewające się ataku jednostki, któtkie wymiany ognia, pułapki i zasadzki z użyciem wielkokalibrowych CKM-ów i moździerzy. Miejcie to na uwadze wchodząc w doliny i przewężenia terenu.

Cywile mogą sprawiać wrażenie przyjaźnie nastawionych i bogobojnych, ale nigdy nie wiadomo co trzymają pod swoim barłogiem. Wiele amerykańskich żołnierzy zostało zabitych w pobliżu wioski, która wydawała się spokojna i ucywilizowana. Nie wolno tracić czujności w takich miejscach. Należy jednak pamiętać co mówi instrukcja polowa US Army dot. kontaktu z cywilami - nie nisz niczego i nie zabijaj niczego dopóki nie usłyszysz trzasku uderzającego pocisku koło ciebie.

Niektóre afgańskie wioski padają łupem Talibów z racji wrogiego nastawienia mieszkańców do ich sprawy lub odmowy pomocy. Zdarzały się już przypadki egzekucji osadników, kradzieży czy wypędzenia z wiosek.

Sprzęt:
2 x UH-60 Black Hawk
3 x UH-60 Black Hawk (AirBase 'Branca')

W zbrojowni za punktem dowodzenia znajduje się sprzęt. Zaleca się ustalenie kolejności przezbrajania.

Kanały radiowe:

Kanały dowodzenia plutonu #117F:
Dowódca plutonu - 1
Warthog (opcionalne) - 2
Kanały dowodzenia drużyn #148:
Hitman - 3
Victor - 4
Sierra - 5
Kanały dowodzenia sekcji #343:
Sekcja dowodzenia Hitman - 1
Sekcja ogniowa Hitman 0-1 - 2
Sekcja ogniowa Hitman 0-2 - 3
Sekcja dowodzenia Victor - 4
Sekcja ogniowa Victor 0-1 - 5
Sekcja ogniowa Victor 0-2 - 6
Sekcja dowodzenia Sierra - 7
Sekcja ogniowa Sierra 0-1 - 8
Sekcja ogniowa Sierra 0-2 - 9
Lotnictwo:
Warthog 0-1 - 10
Warthog 0-2 - 11

Uwagi:
Doświadczenie zdobyte przez poprzednie plutony wskazują na poważne problemy z łącznością dalekiego zasięgu między jednostkami przebywających w dolinach lub przełęczach górskich. Zaleca się wywoływanie pozostałych jednostek z wysoko położonych punktów lub wcześniej wyznaczonych punktów nawiązywania łączności.

Mechanika:
Obszar działań jest zaznaczony czerwonym prostokątem na mapie. Wykraczanie poza teren rozgrywki jest zabronione.
W czasie trwania misji może nastąpić aktualizacja zadań lub odprawy. Po każdej aktualizacji pojawi się komunikat o tym zdarzeniu. Należy rozróżniać komunikaty 'Aktualizacja odprawy' a 'Aktualizacja zadań'. Odprawa trafia do opisu misji. Zadania do zadań.

Spotkani cywile mogą udzielać informacji, które mogą się okazać kluczowe do wykonania niektórych zadań. Aby porozmawiać z cywilem należy wybrać odpowiednią akcję z możliwych dla danej postaci.

Istnieją trzy rodzaje slotów o nazwie 'rezerwa' - pilotów, strzelców pokładowych i medyków. Te sloty mogą zajmować wyłącznie gracze, którzy pełnią powyższe funkcje w drużynach i zostali zostali zabici w czasie trwania misji. Dostają jedną dodatkową szansę aby zapewnić sensowność i przyjemność z rozgrywki.

W razie krytycznych uszkodzeń śmigłowców rezerwowe helikoptery znajdują się w AirBase 'Branca'. W razie śmierci sloty rezerwowe pilotów i strzelców pokładowych również znajdują się w w/w bazie.
______________________________________________________________________________________________________
MM
DopeManPL
DopeManPL
Avatar użytkownika

Posty: 213
Dołączył(a): 1 sie 2013, o 18:19

Re: Korengal Valley #1: The Walk

Postprzez DopeManPL » 8 cze 2014, o 13:31

I jeszcze jedno. Zachęcam innych MM do tworzenia misji kontynuujących kampanię. To wzbogaci kampanię o nowe pomysły i rozwiązania. Mogę udostępnić foldery ostatniej misji z stworzonymi wioskami i akcjami by nie robić tej samej roboty jeszcze raz.

DopeMan
DopeManPL
Avatar użytkownika

Posty: 213
Dołączył(a): 1 sie 2013, o 18:19

Re: Korengal Valley #1: The Walk

Postprzez Mikron » 8 cze 2014, o 14:25

Dzięki bardzo, informacje przydatne, lubię jak się dba o szczegóły.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Mikron
Porucznik
Avatar użytkownika
Porucznik
Helicopters DLCMarksman DLC

Posty: 984
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Korengal Valley #1: The Walk

Postprzez Wikary » 8 cze 2014, o 17:51

Doubleplusgood!!
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Wikary
Podpułkownik
Avatar użytkownika
Podpułkownik
Karts DLCHelicopters DLCMarksman DLC

Posty: 1144
Dołączył(a): 7 sty 2014, o 23:00
Lokalizacja: KrK


Posty: 4 • Strona 1 z 1

Powrót do Arma 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość